De beste e-mail marketing strategie voor jouw website in 7 stappen

e-mail marketing strategieIn dit artikel leg ik je uit hoe ik mijn e-mail marketing strategie voor een website bepaal.

En natuurlijk hoe jij dit op een makkelijke manier kan kopiëren.

Dat klinkt natuurlijk heel wat, zo’n strategie, maar het belangrijkste is dát je het toepast.

Als je het eenmaal hebt staan, kun je het altijd nog weer analyseren, verbeteren en uitbreiden.

Vooral als je nog nooit eerder wat hebt gedaan met email marketing is dit goed om je te realiseren.

Veel websites gebruiken het helemáál niet, en daarom heb je al snel een streepje voor op je concurrent.

Kom, dan duiken we er in!

Waarom email marketing belangrijk is

Als je met een website geld gaat verdienen, dan wil je zo veel mogelijk bezoekers op je website zien te krijgen.

Je komt er dan al snel achter dat maar een klein percentage van die bezoekers op je links klikken.

Dit kunnen verschillende links zijn:

  • Naar een eigen product
  • Naar een optin-formulier
  • Naar een affiliate product
  • Naar een mogelijkheid om je social media te liken

In feite maakt het niet uit wat voor link het is.

Maar het percentage bezoekers dát er op klikt, daarvan is weer een klein percentage dat daadwerkelijk tot aankoop overgaat, gegevens achterlaat of tot een andere actie overgaat.

Zoveel mogelijk uit je bezoekers halen

Het is dus van groot belang dat je zoveel mogelijk uit de bezoekers haalt die op je website komen.

Door het toepassen van email marketing kun je ervoor zorgen dat je jouw bezoekers ook kan benaderen NADAT ze je website bezocht hebben.

In feite houd je zo dus je bezoekers vast in plaats van dat je ze in het niets laat verdwijnen.

Die kans mag je niet laten schieten, toch?!

Tenslotte heb je ze iets fantastisch te bieden.

Alle stappen van geld verdienen met een website

Dit e-mail marketing strategie artikel is naast e-books, video’s en andere artikelen een onderdeel van de gratis 9 Stappen Gids voor Beginners.

Je leert dan in 9 stappen hoe je zelf een website kan maken die geld voor je gaat opleveren.

Door op de link te klikken kun je jezelf aanmelden!

Verschillende radertjes

Mijn e-mail marketing strategie blauwdruk

Ik ga je mijn blauwdruk, mijn e-mail marketing plan dat ik voor mijn websites gebruik aan je voorleggen.

Je mag hem gewoon gebruiken, kopiëren en toepassen voor je eigen website.

Bedenk dat het richtlijnen zijn en dat vooral de invulling ervan bepaald of je er succes mee hebt of niet.

Je zult zien dat ik het helemaal niet over techniek ga hebben, maar met name over de opzet. De techniek komt later wel, daarvoor kun je eventueel altijd nog hulp inschakelen.

Het gaat er om dat je begrijpt hoe het werkt en dat je weet wat de invulling ervan is.

Dat is namelijk veel belangrijker dan de techniek en zul je dus ook eerst op orde moeten hebben!

Het systeem

Dit is hoe ik e-mail marketing voor mijn websites toepas:

  • Bezoekers kunnen kunnen in een formuliertje hun e-mailadres achterlaten
  • Ze ontvangen dan automatisch iets waardevols
  • Vervolgens verstuur ik dan vooraf ingestelde e-mails
  • Daardoor bouw ik een band op en kan ik uiteindelijk iets verkopen
  • Vervolgens verstuur ik nog meer vooraf ingestelde e-mails
  • Waarna ik een nog sterkere band opbouw en nóg meer verkoop
  • En eventueel nóg meer

Dit wordt ook wel een e-mail-funnel genoemd.

De automatische piloot

Een vliegtuig cockpitIk vind het binnen mijn e-mail marketing strategie belangrijk dat zoveel mogelijk op de automatische piloot gebeurd.

Ik hoef dan maar één keer te bedenken hoe ik het instel en daarna hoef ik alleen nog maar hier en daar bij te sturen.

Het komt dus voor dat sommige ‘funnels’ al jarenlang doorlopen zonder dat ik er nadien veel energie in heb hoeven steken. Ondertussen wordt er steeds maar door een band opgebouwd met de ontvangers.

En nogmaals; Het kan gaan om een verkoop, maar ook om een like op social media of het opnemen van contact met je bedrijf.

Met dit soort funnels kun je overal naar toe werken op de automatische piloot.

De stappen voor jouw email marketing campagne

Nu wordt het tijd dat ook jij je eigen email marketing campagne gaat opzetten.

Ik heb daarvoor de stappen beschreven die ik zelf ook altijd volg.

Op die manier hoop ik dat het voor jou nog makkelijker wordt om er mee aan de slag te gaan.

Weet dat hier (veel) tijd in gaat zitten.

Maar stel dat je er een week of een maand mee bezig bent, dat is toch alle moeite waard als het daarna jarenlang automatisch voor je door blijft lopen?

Daarnaast heb je het ook niet in één keer staan, je kan de stappen 1 voor 1 opvolgen.

Dan gaat het groeien en zul je uiteindelijk een fenomenale funnel hebben staan 😉

Wil je direct aan de slag met email marketing? Ga dan voor een gratis 30 dagen proefaccount van het Nederlandse Enormail

Stap 1: Waarvoor zou jij je e-mail adres achterlaten?

Om aan email marketing te doen, heb je email adressen nodig.

Omdat je bezoekers op je website krijgt die in jouw onderwerp geïnteresseerd zijn, zijn hun email adressen erg interessant voor jou.

Door je website te bezoeken, geven ze namelijk aan dat ze meer over het onderwerp van die website willen weten.

Maar hoe zorg je er nou voor dat je het email adres van je bezoekers krijgt?

Dit kan op verschillende manieren:

  • Door hen te vragen of ze hun email adres willen achterlaten voor ‘updates’
  • Door hen te vragen of ze zich willen inschrijven voor je nieuwsbrief
  • Door hen iets te geven wat heel erg waardevol voor ze is

Ik heb het expres i die volgorde gezet, wan je zult wel gezien hebben dat de eerste het minst aantrekkelijk is en de laatste het meest.

Mensen zullen hun email adres eerder achterlaten als preciés duidelijk is wat ze er voor terugkrijgen. Dat zal nog eens worden bevorderd als datgene wat ze krijgen ook nog eens heel waardevol voor ze is.

Maar hoe weet je nou wat je bezoekers waardevol vinden?

diamanten

Het onderwerp van je website is belangrijk

Waar je website over gaat, dus het onderwerp van je website, kan heel erg breed zijn maar ook heel smal.

  • Een breed onderwerp: Alles over gezond leven
  • Een smal onderwerp: Afvallen met wandelen

Met een smal onderwerp ga je meer gerichte bezoekers krijgen dan met een brede website.

Over het algemeen kun je met een smal onderwerp ook sneller je bezoekers overtuigen dat jouw website een autoriteit is in dat onderwerp.

Mocht je een heel breed onderwerp hebben, dan kun je er zelfs over nadenken of je verschillende email marketing funnels moet gaan maken. In feite heb je dan allerlei kleine websites in een grote geplaatst.

Niet iets wat ik voor een beginner aanraad.

Makkelijk een waardevol kado bedenken

Als je website gaat over ‘afvallen met wandelen’ is het ook veel makkelijker een waardevol kado te bedenken wat je weg kan geven.

Het zal dan met wandelen en afvallen te maken hebben.

Gaat je website over gezond leven in het algemeen, dan kan je zomaar een kado maken waar bijna geen bezoeker in geïnteresseerd is. Bijvoorbeeld omdat het te specifiek is of juist veel te algemeen.

Dit kunnen waardevolle kado’s zijn:

  • Mooie korting voor je webshop
  • Een fysiek kadootje wat ze thuis ontvangen
  • Waardevolle informatie die je digitaal kunt versturen

Als je slim bent en het tot de mogelijkheden behoort, zou ik voor de laatste optie gaan.

Je kunt een dergelijk kado zelf maken en je kunt het zo vaak versturen als je wilt zonder meerkosten.

Voorbeelden van waardevolle kado’s

Ik zal je enkele voorbeelden geven van waardevolle informatie die je voor een website over afvallen met wandelen kunt bedenken:

  • In 10 stappen afvallen met wandelen
  • De 5 beste wandelschoenen om mee af te vallen
  • Hoe je door afvallen met wandelen veel geld bespaard
  • De 3 meest gemaakte fouten bij afvallen met wandelen
  • Hoe je van afvallen met wandelen een levenslange gewoonte maakt

Daarnaast zijn er nog een aantal vragen die je jezelf kan stellen om te ontdekken wat waardevolle informatie voor jouw bezoekers is:

  • Als jij als niets-wetende bezoeker op jouw website zou komen, waarvoor zou jij dan je email adres achter willen laten?
  • Toen jij nog niets van jouw onderwerp afwist, welke informatie was toen het meest belangrijk?
  • In welke mate van kennis komen jouw bezoekers op je website, en wat ontbreekt daarin?
  • Wat waren jouw grootste lessen over je onderwerp wat jou veel tijd, geld of moeite heeft bespaard?

Mensen zijn altijd geïnteresseerd in informatie die hen tijd, geld en moeite kan besparen.

Hou dat in je hoofd en ik weet zeker dat je iets kan maken waarvoor ook jij je email adres zou achterlaten 😉

Stap 2: Kosteloos een waardevol kado maken

Een cadeauAls je eenmaal een leuke titel hebt bedacht zoals ik in stap 1 heb voorgedaan, dan wordt het gewoon een invuloefening.

Tenminste, dat zou je kunnen denken.

Toch zijn er veel mensen die op dit punt een beetje vastlopen.

Want wat moet je schrijven als je een waardevol document wilt maken?

Maak het jezelf niet te moeilijk. Wat ik mezelf altijd voorhoud is dat ik een gewoon blogbericht schrijf.

Ook dat wil je altijd zo waardevol mogelijk maken, maar omdat je het nu extra gaat promoten als iets waardevols wordt het nóg waardevoller voor je bezoekers.

Schrijf dus gewoon die 10 stappen waarmee je kan afvallen door te wandelen.

Stappenplan kado maken

  1. Op een nieuw Word bestand en beschrijf de 10 stappen.
  2. Zet iedere stap op een nieuwe pagina en je hebt al 10 pagina’s om het een beetje ‘body’ te geven
  3. Gebruik mooie afbeeldingen van Pixabay.com om het geheel op te maken
  4. In Word kun je leuke dingen toevoegen als headers, footers en een automatische inhhoudsgave, maar dit is niet noodzakelijk
  5. Schrijf eventueel nog een voorwoord waarin je iets over jezelf en/of je website verteld
  6. Schrijf eventueel nog een nawoord waarin je eventueel een product promoot
  7. Sla je Word bestand op en upload het naar 2pdf.nl om er een pdf van te maken
  8. Upload je pdf bestand naar je (WordPress) website
  9. Je kunt dan de link van het bestand op je website kopiëren om het in je email marketing programma te gebruiken

Alternatieven voor een pdf

Uiteindelijk is het aan jou wat je in je e-mail marketing strategie toepast.

Maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om:

  • Een filmpje van jezelf op te nemen waarin je verteld over 10 stappen om af te vallen met wandelen
  • Een audio op te nemen zodat je bezoekers deze in de auto of waar dan ook kunnen beluisteren (onder het wandelen!)
  • Iedere stap afzonderlijk te beschrijven en er een minicursus van te maken die 10 weken duurt

Eigenlijk is het belangrijkste een aantrekkelijke titel.

Of er dan slechts een a4-tje achter zit als kado of een complete training, maakt in het begin niet zoveel uit.

Je moet je e-mail marketing campagne één keer hebben opgezet en gezien hebben dat het werkt.

Dan kan je je ‘waardevolle kado’ altijd nog gaan uitbreiden en verder aankleden.

Wil je direct aan de slag met email marketing? Ga dan voor een gratis 30 dagen proefaccount van het Nederlandse Enormail

Stap 3: Bezoekers verleiden om aan te melden

Lippen met snoepOk, dan heb je je kadootje voor je bezoekers klaar staan.

Laat die email adressen maar komen!

Tja, er is natuurlijk nog een tussenstap, want je bezoekers moet wel weten hoe waardevol dit kado voor hen is.

Stel je schrijft:

Stappenplan gratis downloaden

Misschien dat er mensen die op het woordje ‘gratis’ afgaan en daarom zich inschrijven.

Toch zijn de voordelen met dit zinnetje nog niet helemaal goed weergegeven.

Laten weten wat te verwachten

De volgende zin zal meer in de buurt komen:

Ontvang gratis 10 stappen om vandaag nog met wandelen af te vallen!

Dit is wat er in verwerkt is:

  • Gaat mij dit iets kosten? Nee, het is gratis
  • Wanneer ga ik het krijgen? Direct, je kan er vandaag nog mee aan de slag
  • Wat heb ik er aan? Ik leer afvallen door te wandelen
  • Hoe ga ik dit leren? Door middel van 10 stappen

Dit zijn de soort vragen die door het hoofd van je bezoeker flitsen als ze overwegen om zich aan te melden voor je waardevolle kado.

En daarom is het zaak om ze bevredigend te beantwoorden.

Voeg een mooie afbeelding toe

Cover van een ebookNog mooier is het als je je verleidelijke zin met een afbeelding kracht kan bijzetten.

Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een plaatje van een wandelaar die het blijkbaar heel erg naar de zin heeft. Een wandelaar die positiviteit uitstraalt.

Als je niets anders hebt, zal dit vaak goed werken.

Een plaatje kan goed helpen om de aandacht te trekken, en om een beleving op te roepen bij de bezoeker van je website.

Wat ik zelf vaak doe is een plaatje van een boek maken, vooral als het om een pdf bestand gaat.

Stappenplan e-book cover maken

Cover van een ebook

Dit werkt als volgt:

  1. Ga naar PicMonkey.com en creëer een voorkant van je ‘boek’ (of 1 pagina-pdf)
  2. Gebruik hiervoor eventueel een rechtenvrije afbeelding van Pixabay.com
  3. Upload je cover naar Adazing.com
  4. Download je digitale boek naar keuze

Zie voor voorbeelden ook de e-books hiernaast die ik even snel (15-30 minuten) heb gemaakt met behulp van deze gratis tools.

Uitbesteden

Als je dit allemaal te veel werk vind, kun je natuurlijk ook een web-design bureau inhuren.

Zo kan je op sitedeals.nl voor weinig een cover laten maken.

Zoals je kan zien wordt het veel meer een ‘echt’ boek. Je presenteert het mooier dan zonder afbeelding en je bezoekers krijgen het idee dat ze ook echt iets waardevols gaan downloaden.

Stap 4: Waar komt je opt-in email formulier?

Nu je weet wat je moet schrijven om mensen over te halen, zul je op je website een opt-in email formulier moeten gaan plaatsen.

Dit is een balkje waarin mensen hun email adres kunnen typen, om vervolgens op een bevestigingsknop te klikken.

Soms zijn er meerdere balkjes, bijvoorbeeld ook voor de voor- en achternaam.

Dat is aan jou wat je nodig vind wat bezoekers in moeten vullen.

Vaak is het zo dat hoe meer iemand moet invullen, hoe hoger de drempel is om het te doen. Daarom vraag ik vaak niet meer dan een e-mailadres en een voornaam.

Maak je niet druk om de techniek

Hoe je zo’n opt-in email formuliertje op je website maakt, is afhankelijk van welk email marketing programma je gebruikt.

Vaak kun je bij het programma dat je gebruikt een stukje code kopiëren en dat op je website plakken.

Veel moeilijker dan dat is het dan ook niet!

Waar je beter over na kan denken is de plék waar je het formulier gaat plaatsen.

Je wilt namelijk zoveel mogelijk mensen op je emaillijst krijgen, maar je wilt niet je hele website vol hangen met opt-in formulieren.

Dat komt ook zo spammerig over.

Je email marketing plan verfijnen

gereedschapWat ik zelf vaak doe is dat ik in mijn blogberichten een link zet naar een pagina waar een optin formulier staat.

Mensen die interesse hebben klikken dan op die link en komen op de betreffende pagina terecht. Het feit dat ze op de link hebben geklikt zegt natuurlijk ook al wat.

Daarnaast zet ik soms in de balk aan de rechterkant of in de footer een klikbaar plaatje van het e-book met een korte titel.

Ook die komt dan op de opt-in-pagina uit.

Deze pagina richt ik vervolgens op een bepaalde manier in zodat zoveel mogelijk mensen zich gaan inschrijven.

Een belangrijk onderdeel van je email marketing plan.

Een landingspagina maken

Als je een pagina maakt waar mensen eigenlijk maar één ding kunnen doen, dan wordt dit ook wel een ladingspagina genoemd.

In dit geval is de actie die mensen moeten uitvoeren hun email adres achterlaten.

Dit is hoe ik een opt-in-pagina maak (ook hier toegepast):

  • Ik maak een pagina met zo min mogelijk afleiding
  • Dus geen sidebar, in de tekst ook geen tekstlinks
  • Het liefst ook geen menu opties of links in de footer
  • Een pakkende titel (niet te lang)
  • Een korte tekst met de voordelen voor de ontvanger
  • Een optin-formulier
  • Dan meer in detail de voordelen van het waardevolle kado (voor de twijfelaars)
  • Dan nog eens een optin-formulier
  • Als ik ze heb dan laat ik ook positieve reacties van andere inschrijvers zien (sociale bewijskracht)

Op die manier wordt een bezoeker met zo min mogelijk afleiding ‘gedwongen’ om een keuze te maken; Wel of niet inschrijven.

Een pop-up met opt-in email formulier

Naast het plaatsen van links in je blogartikelen en plaatjes die naar de landingspagina leiden is er nog een manier om de aandacht te trekken.

En dat is door middel van een pop-up.

Een pop-up zorgt ervoor dat het hele scherm van de bezoeker wordt overgenomen en er enkel een bepaald bericht in het scherm zichtbaar wordt.

Afhankelijk van je email marketing programma, kan je ook nog instellen wanneer een dergelijke pop-up tevoorschijn komt, bijvoorbeeld:

  • Als de bezoeker langer dan een bepaalde tijd op je website is
  • Als een bezoeker verder dan een bepaalde grens naar beneden heeft gescrollt
  • Als een bezoeker zijn muis van de pagina sleept (dan gaat hij waarschijnlijk je pagina verlaten)

Irritatie of efficiëntie?

In de pop-up kan je dan ook je opt-in email formulier laten tonen.

Heel veel website-eigenaren passen dit niet toe, omdat ze denken dat de bezoeker dit irritant vind.

Zelf kijk ik altijd of het werkt, en als het werkt pas ik het toe (en meestal werkt het 😉 ).

Wil je direct aan de slag met email marketing? Ga dan voor een gratis 30 dagen proefaccount van het Nederlandse Enormail

Stap 5: Een band opbouwen met je lijst

Dat je email adressen op je lijst krijgt is nog maar het begin.

Nu begint het echte werk, je moet een band opbouwen met de mensen die zich voor je waardevolle kado hebben ingeschreven.

Als de mensen je gaan vertrouwen, je gaan zien als iemand die verstand van zaken heeft, dan is de kans groter dat ze ook van je gaan kopen.

Een manier om dit te laten zien is door hen nog meer waardevolle content toe te sturen.

vrouwen samen onder een kleed

Hoe je ‘in hun hoofd’ komt

Om als echte autoriteit gezien te worden moet je laten zien dat je over het hele internet te vinden bent.

Als je dat lukt, dan kun je ‘in het hoofd’ van mensen gaan zitten.

Dat betekend dat als ze in aanraking komen met de markt waarin jij zit, direct aan jou denken.

Dat jij of je website bovenaan de lijst staat om een bezoekje te brengen, een vraag te stellen of misschien zelfs wel iets van je te kopen.

En het mooie is dat je hier helemaal geen grote marketingbudgetten met een bodemloze put voor uit hoeft te geven.

Verschillende soorten content

Wat je kan doen is een afwisseling geven van de volgende content:

  • Video op Youtube
  • Post op Facebook
  • Een te downloaden e-book
  • Een podcast
  • Alle info in een mail stoppen (dus niet doorlinken)
  • Een (opgenomen) webinar laten zien
  • Een video op je website laten zien
  • Een blogbericht
  • Een infographic toesturen
  • Etc, etc.

Je ontvanger ziet dan dat je overal aanwezig bent.

Iedereen is ontvankelijk op een andere manier

Verschillende media optiesMaar dat niet alleen, niet iedereen is gevoelig voor dezelfde manier van informatie ontvangen.

De één houdt van social media, de ander van filmpjes, een ander van luisteren naar een podcast en weer een ander leest liever.

Als je je e-mail funnel zo inricht dat iedereen aan zijn trekken komt, dan is de kans groter dat je een band opbouwt.

Daarnaast is het ook leuker, de ontvanger krijgt telkens weer informatie op een andere manier, het is altijd een verassing voor hem of haar.

En ja, dit kost tijd en moeite voor jou om op te zetten.

Maar geld kost het niet of nauwelijks en als het eenmaal staat…

Dan heb je gewoon een verkoper en promotor voor je werken die altijd maar doorgaat.

Stap 6: Efficiënt met je content omgaan (slim!)

Vooral als je al een blog hebt met een aantal artikelen wordt het makkelijker om je e-mail marketing strategie invulling te geven.

Je kunt dan namelijk gebruik maken van de content die je al gemaakt hebt.

Ten eerste kun je één van de artikelen – na misschien minimale aanpassingen – verwerken als pdf en hier je gratis weggever van maken.

Daarnaast kun je ook het onderwerp van een  artikel gebruiken om er een filmpje of een podcast over op te nemen.

Super productief

Ik ken zelfs iemand die dit alles tegelijk doet:

  • Terwijl hij een Facebook-live doet
  • Neemt hij ook een filmpje op voor Youtube
  • En neemt hij ook zijn stem op voor een podcast

Over productiviteit gesproken.

Wat ik zelf nog wel eens doe is een deel van een artikel gebruiken voor een korte tip in een e-mail.

Of een eerder opgenomen video toepassen op een nieuw artikel.

Op die manier kun je je eigen content ‘hergebruiken’ en ga je slim met je tijd om.

Overlap is geen probleem

Lamp met kennis-icoontjesJe moet niet vergeten dat mensen heel erg veel informatie binnen krijgen, waardoor:

  • Ze niet alles onthouden
  • Niet alles echt lezen of bekijken
  • Het niet erg vinden om dezelfde waardevolle informatie op verschillende manieren te ontvangen

Het is dus niet erg als er wat overlap in de informatie zit, zolang het maar waardevol is en niet tot in den treure herhaalt wordt.

Als er wel mensen zijn die daar over vallen, dan zijn het vaak mensen die al op een behoorlijk hoog kennis niveau zitten.

Aan hen zul je waarschijnlijk toch niet snel wat verkopen.

Stap 7: Je e-mail funnel oneindig lang maken

Het irritante van een nieuwsbrief is dat je er iedere week, iedere twee weken of iedere maand weer opnieuw mee bezig moet:

  • Je moet bedenken wat voor nieuws je gaat schrijven
  • Je moet je nieuwsbrief telkens goed opmaken, plaatjes er bij vinden
  • Je moet hem klaar zetten in het e-mail marketing programma – en hoe ging dat ook alweer?!

Als je in dit stramien zit, stop er dan direct mee.

Het is namelijk niet nodig dat je mailinglijst nieuws krijgt om een goede band met ze op te bouwen.

Het enige wat ze willen is waardevolle informatie.

Ze gaan je dan associëren met kennis, positiviteit en autoriteit.

Nieuws-nieuws is niet noodzakelijk

Als je dat eenmaal doorhebt, dan weet je ook dat je geen nieuws-nieuws hoeft te schrijven maar waarde-nieuws.

Dus iets wat je bezoeker waarschijnlijk nog niet weet, of beter gezegd – wat jouw ideale klant nog niet weet maar wel waardevol voor hem of haar is.

Dit kunnen dus ook de artikelen zijn die je al geschreven hebt, of de video’s die je al eens gemaakt hebt.

Er is niemand die je hele blog in één keer leest, en dat is erg jammer, want je hebt al die content toch niet voor niets gemaakt?!

Gebruik deze content dus om je e-mail funnel, de lijst met mailtjes die automatisch achter elkaar door verstuurd worden door je email marketing programma, op te vullen.

Bijvoorbeeld:

  • Iedere week 1.
  • Of iedere maand
  • Of om de dag

Je zult zelf moeten testen wat je lijst met ontvangers fijn vind, en dat kun je bijvoorbeeld zien aan de uitschrijvingen of de reacties die je krijgt.

Zwevende envelopjes

Denk lange termijn

Het kan dan zomaar zijn dat je een funnel krijgt van een half jaar.

Bij eenmaal per week zijn dat zo’n 25 mailtjes.

Doe je om de twee weken 1, dan kun je daar dus een heel jaar mee vullen.

Een jaar lang wordt er op de automatische piloot een band opgebouwd tussen jou en de ontvanger. De ontvanger vind het leuk om van je te horen, gaat er op den duur zelfs naar uit kijken.

En dan is het niet erg als je zo nu en dan, bijvoorbeeld om de 5 weken, een link naar een aanbieding er tussen zet.

Je ontvanger denkt dan: Ik heb al zoveel waardevolle informatie gehad, dan moet dit ook wel goed zijn!

Na 2 jaar een klant

Maar denk ook groter.

Als je al een paar jaar blogartikelen hebt geschreven, dan kun je ook een funnel maken van een paar jaar lang.

Maar dat hoeft natuurlijk niet, je kan ook in een week of twee heel veel waardevolle content maken en deze inplannen in de mailtjes van je funnel.

Ik heb het zelf ook wel ervaren dat iemand die op mijn lijst stond pas na 2 jaar klant werd.

‘Via de nieuwsbrief’ zo verklaarde hij zelf.

Je weet dus nooit waar het toe leidt, en voor jou is het één keer moeite, maar daarna kan het jarenlang doorlopen.

En dat is precies de kracht van een goede e-mail marketing strategie.

Een goed Nederlandstalig e-mail programma

logo enormailMisschien sta je te popelen om jouw e-mail marketing strategie in de praktijk te brengen.

Ik hoop het in ieder geval 😉

Je hebt dan wel een goed e-mail programma nodig die je daarbij helpt.

Als je het lastig vind om een programma in het Engels te gebruiken en van gemak houdt, dan raad ik je Enormail aan.

Enormail is helemaal in het Nederlands en eenvoudig in gebruiksgemak. Daarnaast is ook de (goede) support in het Nederlands. 

Dat communiceert wel zo makkelijk. 

Je kunt het programma 30 dagen lang gratis uitproberen om te zien of het wat voor je is.

Enormail Bekijken

Piet Hein
 

Ik verdien geld met verschillende websites. Omdat ik dit fantastisch vind deel ik mijn ervaringen met je. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust hieronder. Wil je ook geld verdienen met een website? Ontdek hoe ik er mee begonnen ben, klik hier!

>