Uitmuntende SEO teksten schrijven? 18 Tips voor een bezoekers-overload!

Laatst bijgewerkt op 10 maart 2020

0  comments

Een laptop en een smartphone met een blauwe achtergrondWil je beginnen met SEO teksten schrijven?

Of heb je al wat teksten op je website staan en vraag je je af of ze wel geoptimaliseerd zijn voor Google?

Het zou natuurlijk jammer zijn van alle tijd en moeite als er helemaal geen bezoekers op je website komen.

Ja, misschien een handvol via social media omdat je daar reclame hebt gemaakt.

Wat je wilt is veel gratis bezoekers vanuit Google, mensen die ontdekken wat je te bieden hebt en je geld gaan opleveren.

Wat als ik zeg dat dit binnen handbereik is zo lang je maar wilt leren?

Lees snel verder om je website helemaal Google-proof te maken en een overload aan bezoekers te ontvangen.

Inhoud van dit artikel

Wat is SEO schrijven precies?

Veel mensen die ooit wel eens van ‘SEO schrijven’ hebben gehoord, denken meestal dat je dan heel vaak een bepaald zoekwoord in een tekst stopt.

Je schrijft een tekst, en daar verwerk je dan zo váák mogelijk je zoekwoord in.

Vroeger, in het begin van het internet en inhet begin van de opkomst van Google werkte dit inderdaad heel erg goed.

Tegenwoordig is Google al een stuk intelligenter geworden.

Google heeft nog wel aanwijzingen nodig door middel van zoekwoorden om te ‘begrijpen’ waar het over gaat.

Maar dat hoeft niet meer middels ‘keyword-stuffing’ zoals dat wordt genoemd.

De intelligentie van Google

Google interpreteert je teksten nu ook door verbanden te leggen omdat er bijvoorbeeld synoniemen van een bepaalde zoekterm wordt gebruikt.

Of een meervoud.

Sterker nog, Google ‘ziet’ het aan het complete verhaal – om de zoekwoorden heen – waar het over gaat en hoe goed de informatie is.

Waar je vroeger dus vooral voor de zoekmachine schreef en maar een klein beetje voor de bezoeker, is dat nu compleet andersom.

Nu is SEO schrijven helemaal gericht op de bezoeker:

  • Je tekst moet de beste oplossing voor het ‘probleem’ zijn
  • Daarvoor is het soms nodig om goed de diepte in te gaan
  • Om dit zo duidelijk mogelijk te maken is het slim om er afbeeldingen en filmpjes bij te zetten

Daarmee help je je bezoeker, en daarom wordt je er ook voor beloond door Google als je je teksten op deze manier aanpakt.

Hoppa! Hier heb je de eerste grote tip al te pakken 😉

En wat zijn SEO teksten?

SEO teksten zijn regels die er helemaal op afgestemd zijn om goed te worden opgepikt door Google.

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen zou het optimaliseren voor Google hetzelfde moeten zijn als optimaliseren voor je bezoekers.

Ga dus geen trucjes uithalen om je SEO op te krikken.

Bijvoorbeeld door onleesbaar in witte letters heel vaak de zoekwoorden te beschrijven waarop je gevonden wilt worden.

Dat werkt namelijk averechts, Google zal je ervoor straffen door je lager in de zoekresultaten te zetten.

Goed voor bezoekers = Goed voor Google

In de vele tips verderop in dit artikel over SEO teksten schrijven zul je ook ontdekken dat wat goed is voor je bezoekers, ook goed is voor je SEO.

Dat moet je dus in je achterhoofd houden bij het maken van goede SEO teksten.

Waarom content schrijven voor je website MOET

Natuurlijk ‘moet’ er niets, je mag zelf weten wat je doet.

Hoewel je altijd content nodig zult hebben, hoef je er niet uitgebreid mee aan de slag als je bijvoorbeeld bezoekers krijgt door te adverteren.

Maar als je middels SEO – dus door het optimaliseren van je webteksten voor Google – bezoekers wilt krijgen, is het wel een ‘moeten’.

Zonder content zal Google geen mensen doorsturen vanuit de zoekmachine.

Ze hebben er dan immers niets te zoeken?

Van waarde zijn voor je bezoekers

Daar komt bij dat hoe meer je van waarde voor mensen online kan zijn, hoe meer mensen je ook doorgestuurd krijgt.

Zorg er daarom voor dat je veel waardevolle content op je website hebt staan.

En vooral als je nog maar net begint met je website of wanneer je er nog niet veel content op hebt staan zijn andere punten van ondergeschikt belang.

Besteed dus niet te veel aandacht aan:

  • Het lettertpe
  • De kleuren die je wilt gebruiken
  • Of alles wel goed uitgelijnd staat
  • Of het logo wel helemaal klopt

Je kan dit soort dingen namelijk altijd nog aanpassen.

Zorg eerst maar eens dat er überhaupt bezoekers op je website gaan komen.

Ga content voor je website schrijven.

Kan ik ook mijn SEO teksten laten schijven?

Je SEO teksten laten schrijven is een goed idee als je zelf niet zo’n schrijver bent.

Maar!

Wees je er van bewust dat als je zelf nog nooit een tekst hebt geschreven, je wel goed moet weten waar je aan begint.

Er zit namelijk wel verschil tussen de ene en de andere tekstschrijver.

Beide zeggen ze dat hun teksten SEO geoptimaliseerd zijn, maar dat is een ruim begrip.

De prijzen van een SEO tekstschrijver

Daar komt bij dat SEO teksten laten schrijven behoorlijk prijzig kan zijn.

Zo kost het laten schrijven van een tekst van zo’n 1200 woorden ongeveer €25,- excusief BTW.

Je hebt dan een goedkope tekstschrijver.

Een duurdere (en vaak betere) tekstschrijver kan voor het zelfde aantal woorden zo’n €75 tot €100 vragen.

Je investering terugverdienen

Natuurlijk kan je dit ruimschoots terugverdienen als je website eenmaal begint te lopen.

Daar zijn wel twee voorwaarden voor:

  1. Je moet goed zoekwoorden onderzoek kunnen doen
  2. Je moet kunnen beoordelen of een tekst echt SEO geoptimaliseerd is

Ben je nog helemaal een groentje op dit gebied, dan kan SEO teksten laten schrijven dus een dure les worden.

En als ik jou was zou ik niet alleen vertrouwen op het woord van de tekstschrijver.

“Ja maar, ik ben heel erg goed in SEO!”

Zoals ik al zei is de ene SEO geoptimaliseerde tekst de andere niet!

Blokjes met letters die samen het woord SEO vormen

20 SEO teksten schrijven tips

Ik hoop dat je nu de waarde inziet van zelf SEO teksten schrijven, of in ieder geval om te weten hoe het moet.

Om je nog even een stapje verder te helpen heb ik hieronder een groot aantal SEO teksten schrijven tips voor je op een rij gezet.

Het zijn punten die ik zelf ook zo veel mogelijk op mijn teksten toepas en waar ik goede resultaten mee behaal.

Het belangrijkste blijft altijd:

Blijf content maken.

Content is de motor om gevonden te worden.

Je zou het zelfs zo kunnen zeggen: Ook zonder deze tips gaat je content op den duur gevonden worden – alleen zal het véél langer duren 😉

Tip 1: Spreek op de juiste manier je lezer aan

Je moet natuurlijk wel weten wie je lezer is.

Zelf zou ik in veruit de meeste gevallen voor ‘je’ en ‘jij’ kiezen en niet voor ‘u’.

Een tekst is namelijk veel prettiger te lezen als dit is geschreven in de vorm van een gesprek.

Je wordt dan de tekst ‘ingetrokken’ het is veel minder afstandelijk.

Maar als jouw lezer iemand is die het heel erg prettig vind om met ‘u’ aangesproken te worden, doe dit dan ook.

Misschien als jouw bezoekers mensen zijn met veel aanzien (rijk/machtig)?

Maar ja, dat blijven toch ook gewoon mensen denk ik dan?

Hoe het ook zij, zorg dat je je lezers raakt, want dan kan je hen laten doen wat jij wilt dat ze gaan doen – klikken, kopen, inschrijven of wat dan ook.

Dat wordt een stuk lastiger als je heel afstandelijk overkomt.

Tip 2: Bedenk waarom je de tekst schrijft

Wat is het doel van je tekst?

Dat is de eerste vraag die je moet beantwoorden voordat je aan je tekst begint.

Daar kan je dan ook je tekst op afstemmen.

Mijn doel met dit artikel is bijvoorbeeld om je te leren hoe je SEO teksten schrijven moet. Met de vele tips die ik je geef ga je een heel eind komen.

Daarnaast wil ik graag dat je verder op mijn website rondkijkt en je helemaal verdiept in hoe je het beste geld kan verdienen met je website.

Daarom heb ik linkjes in mijn teksten gestopt zodat je je verder kan verdiepen in de zaken die je aanspreken.

Tip 3: Doe op deze manier zoekwoorden onderzoek

Ik hoop dat je weet wat zoekwoord onderzoek is.

Je gaat dan op zoek naar de zoektermen die mensen in Google intypen.

Als je namelijk alleen maar in het wilde weg gaat schrijven, dan kan het heel goed zijn dat anderen daar helemaal niet naar op zoek zijn.

Veel mensen denken dat zoekwoorden onderzoek moeilijk en ingewikkeld is.

Je kan het inderdaad zo ingewikkeld maken als je wilt.

Vooral SEO bureaus zijn daar goed in en vragen er dan ook flink geld voor.

In mijn artikel over hoe je zoekwoorden onderzoek gratis kan doen vertel ik je precies hoe je dit op een makkelijke manier kan oppakken.

Tip 4: Je eigen SEO titel schrijven in Google

Met de SEO plugin van Yoast kan je zelf bepalen welke titel er in de Google zoekmachine komt te staan.

Je kan met deze plugin ook ervoor zorgen dat je niet te veel woorden gebruikt waardoor de zin halverwege afgekapt wordt in Google.

De woorden die je in deze titel gebruikt zijn erg belangrijk.

Zo is het slim om in ieder geval je hoofd-zoekterm er in te zetten, en het liefst zo ver mogelijk vooraan in de zin.

Mensen die je titel voorbij zien komen weten dan direct waarover je pagina gaat, en dat is dan ook de reden dat Google dit waardeert.

Verder moet het een uitnodigende titel zijn.

Iets waardoor mensen nieuwsgierig worden gemaakt en graag naar je website willen doorklikken.

Tip 5: Meer bezoekers door een goede Meta-omschrijving

Onder de SEO titel die je in Google ziet terugkomen staan ook altijd twee regeltjes tekst.

Dit wordt ook wel de meta-omschrijving genoemd.

Hier kan je nog meer tekst kwijt om mensen verder te informeren waarover je pagina gaat.

Je moet dit zien als extra ruimte om mensen nog meer te overtuigen dat ze echt naar jouw pagina moeten komen.

Ook in deze tekst moet je hoofd-zoekterm terug komen.

Tip 6: Schep geen verkeerde verwachtingen!

Vergeet niet dat je in zowel de SEO titel als de meta-omschrijving iets moet neerzetten wat klopt.

Anders schep je verkeerde verwachtingen waardoor mensen wel op je website komen, maar ook snel weer wegklikken.

Dit wordt ook wel de bounce-rate genoemd.

Dit laatste wordt allemaal door Google geregistreerd en ze zien dit als ongewenst.

Gebeurd dit veel bij jouw website, dan wordt deze steeds lager in de zoekmachines geplaatst.

In Google Analytics kan je precies het bouncepercentage van je website bekijken, en je kan ook precies zien met welke pagina dit aan de hand is.

Een afbeelding van een ananas in een zwembad met een tekst er voor

Tip 7: Gebruik een goede koppen-structuur

Als je je teksten gaat schrijven in de WordPress editor, dan kan je heel makkelijk kopjes aan de alinea’s meegeven.

Maak daarbij niet te lange alinea’s zodat het geheel lekker ‘luchtig’ blijft.

Je moet zien te voorkomen dat het grote lappen tekst worden – of beter gezegd blokken –  zonder witregels.

Daarmee wordt een tekst niet uitnodigend om te lezen en ook kan de lezer de tekst niet scannen omdat er te weinig tussenkopjes worden gebruikt.

In WordPress kan je kiezen tussen Koptekst 1 t/m koptekst 6.

Uitleg van de verschillende kopteksten in WordPress

Dit is hoe ik ze gebruik:

  • Koptekst 1: Deze koptekst wordt automatisch aangemaakt als je een titel hebt ingevuld.
  • Koptekst 2: Dit zijn de kopteksten van de onderwerpen waarover je schrijft.
  • Koptekst 3: Dit zijn de kopteksten voor de sub-onderwerpen
  • Koptekst 4 t/m 6: Dit zijn de sub-sub (etc.) onderwerpen

Koptekst 1 mag je maar eenmaal per blogpost of pagina gebruiken. Koptekst 2 t/m 6 mag je zoveel gebruiken als je wilt.

Zelf gebruik ik maar heel soms koptekst 3 en eigenlijk nooit koptekst 4 t/m6.

Een voorbeeld van kopteksten in een tekst

Als bijvoorbeeld je artikel gaat over schoenen, dan is koptekst 1 de titel van je artikel.

Koptekst 2 zouden kunnen zijn; Herenschoenen, damesschoenen, kinderschoenen.

Koptekst 3 zouden kunnen zijn; Sportieve herenschoenen en nette herenschoenen.

Je geeft dan aan Google aan wat het belangrijkste in je artikel is en hoe verder je uitsplitst, hoe minder belangrijk het wordt.

Als je een onderwerp wat in je artikel onder een koptekst 3 kom tóch heel belangrijk vind, maar er dan een nieuw apart artikel over.

Tip 8: Betrek social media IN je teksten

Door in je teksten gebruik te maken van bijvoorbeeld relevante YouTube filmpjes, kom je hoger in Google te staan.

De reden dat Google dit beloond is omdat je hiermee ervoor zorgt dat mensen langer op je pagina verblijven.

Voor google is dit een teken dat men je pagina blijkbaar interessant vindt.

Dan moet dat dus wel een goede pagina zijn.

Hoe ‘embedden’ je hierbij kan helpen

Naast YouTube kan je ook content van bijvoorbeeld Facebook, Instagram en Pinterest op je website embedden.

Je kopieert dan niet een afbeelding of video van deze social media, maar je laat de code die er achter zit terugkomen op jouw website.

Je laat precies het zelfde zien als op de bronpagina, zónder dat je bezoeker daar naartoe wordt gestuurd.

Hij blijft dus op jouw website.

Hierdoor blijft jouw website lekker snel want filmpjes en afbeeldingen kunnen soms heel veel ruimte innemen qua bestandsgrootte.

Het nadeel is dat als er iets in het origineel gewijzigd wordt, of het wordt zelfs verwijderd, dat dit ook op jouw website te zien is.

Tip 9: Verklein de bestandsgrootte van je afbeeldingen

Het toevoegen van afbeeldingen in je artikelen is heel goed, want het maakt je teksten ‘rijker’.

Daarmee bedoel ik dat er afwisseling in je teksten komt waardoor het veel aantrekkelijker is om er doorheen te gaan.

Sommige van je bezoekers beslissen aan de hand van de afbeeldingen welke delen van je artikel ze wel en niet gaan lezen!

Je moet er echter om denken dat je afbeeldingen niet te groot worden qua bestandsgrootte.

In de onderstaande video kan je zien hoe ik dat voordoe:

Denk om je bouncepercentage!

Als je afbeeldingen wél erg groot zijn heeft je website meer tijd nodig om te laden.

Hierdoor heb je grote kans dat iemand die vanuit Google komt ongeduldig wordt en toch maar weer terugklikt naar Google.

Hierdoor gaat je bouncepercentage omhoog en dat is niet goed voor je Google posities – zie ook Tip 6!

Tip 10: Laat zo snel mogelijk je belangrijkste zoekwoord zien

In de eerste paar zinnen (meestal de eerste 25 woorden) van je artikel moet al je zoekwoord komen te staan.

Google scant telkens je website of er nieuwe content op staat en begint daarbij bovenaan.

Dat is ook niet zo gek, want je bezoekers beginnen ook bovenaan met lezen.

Vaak wordt even snel de intro gelezen om te bepalen of het stuk de moeite waard is om verder door te nemen.

Tip 11: Bouw een spinnenweb in je website met interne links

Waarschijnlijk heb je een paar pagina’s of blogartikelen op je website die je het meest belangrijk vind.

Bijvoorbeeld omdat je daarmee je geld verdient.

Je kan dit aangeven aan Google door hier veel interne links naartoe te maken.

Een interne link is niet meer dan een link naar een andere pagina op je eigen website.

Hoe meer links naar een bepaalde pagina gaan, hoe meer waarde je hier aan toekent en Google daarmee ook.

Hierdoor kan je een spinnenweb in je website maken die precies aangeeft waar het meeste verkeer naartoe moet gaan.

Tip 12: Gebruik externe links om zelf krachtiger te worden

Door ook regelmatig een keer naar andere websites te linken geef je aan dat je niet bang bent om je content breder te trekken.

Google ziet dit als positief en hecht hier een bepaalde waarde aan.

Dat komt ook (of misschien wel juist) doordat je hiermee aan je bezoeker aangeeft dat je hem zo goed mogelijk wilt informeren en daarvoor alles uit de kast wilt halen.

De websites waar je het beste naar kan linken zijn websites die al een hele goede reputatie hebben en alom bekend zijn.

Dit vergroot de geloofwaardigheid van je eigen website.

Tip 13: Bespreek hetzelfde maar zeg het anders met synoniemen

Ik weet niet of ik het al verteld had in deze tips, maar Google wordt steeds slimmer in het scannen van teksten.

Waar ze vroeger alleen nog maar exacte woorden konden herkennen als een onderwerp, kunnen ze dit nu ook al met synoniemen en de context daar omheen.

Gebruik daarom ook zo veel mogelijk verschillende bewoordingen voor het onderwerp waarop je gevonden wilt worden.

Hierdoor wordt je ook weer op verschillende zoektermen gevonden.

Probeer dit wel zó in je teksten te verwerken dat je niet steeds in herhaling valt.

Dit merken je bezoekers snel genoeg op wat resulteert in terugklikken naar Google.

Het vraagt dus oefening om het op zo’n manier te beschrijven dat het én interessant blijft én je wel alles er in kwijt kunt wat je wilt.

Tip 14: Wees niet bang om all-in te gaan

Is het je al opgevallen hoe lang dit artikel onderhand is geworden?

Ik zit nu ongeveer op zo’n 2800 woorden…

Want ik weet dat hoe meer woorden ik schrijf, hoe groter de kans is dat ik op verschillende zoektermen gevonden ga worden én op mijn hoofd-zoekterm voor dit artikel.

Maar ik wil wel je aandacht vast blijven houden en daarom probeer ik in al die duizenden woorden je zo veel mogelijk waarde te geven.

Ik kan toch niet AL mijn waardevolle info weggeven?

Wees daarbij niet bang dat je zoveel waarde geeft dat ze niets meer van je kopen.

Juist als je bezoeker denkt ‘Zo, dit is waardevol!’ dan is de volgende gedachte ‘Hoe goed zullen z’n producten of service dan wel zijn?!’.

Ga dus de diepte in op je website en in je blogartikelen.

Vertel je bezoekers het naadje van de kous.

Tip 15: Maak ook je afbeeldingen leesbaar (wat?!)

Dit klinkt misschien als een gekke tip voor SEO teksten schrijven.

Kijk, het is nog voor te stellen dat je afbeeldingen gebruikt in je teksten om het geheel aantrekkelijker te maken.

Mensen houden van afbeeldingen bekijken, het is veel makkelijker en minder intensief als een tekst doornemen.

Het leesbaar maken van een afbeelding is niet bedoelt voor je bezoekers, maar juist voor Google.

Google kan heel veel, maar nog niet echt iets zien.

Laat Google weten waar het over gaat

Om toch kenbaar te maken wat er op een afbeelding te zien is kan je een afbeelding een tekst meegeven.

Daardoor kan Google nóg beter begrijpen waar de teksten op je website over gaan.

In het artikel wat je nu aan het lezen bent heb ik bijvoorbeeld één van de afbeeldingen de naam ‘SEO teksten’ meegegeven.

Google weet dan dat ik én afbeeldingen in mijn artikel heb gebruikt én dat het artikel onder andere over SEO teksten gaat.

Hij zal dat meenemen in de beoordeling waar hij mijn artikel moet plaatsen in de zoekmachine (en me hoger plaatsen).

Tip 16: Oók op mobiel moet je website het goed doen (responsive)

Ik hoop voor je dat je Google Analytics al aan je website hebt gekoppeld.

Dit is namelijk een gratis tool van Google waaruit je heel erg veel informatie over de prestaties van je website kan halen.

Eén daarvan is hoeveel mensen je website gebruiken op een:

  • Desktop (groot beeldscherm),
  • Tablet (klein beeldscherm) of
  • Mobiel (heel klein schermpje)

Bij pietheinbouwkamp.nl is het een kwart van de bezoekers die mijn website op mobiel bekijken.

Maar bij veel van mijn niet-internet gerelateerde websites is dat meer dan de helft!

En het lijkt er op dat dit alleen maar meer gaat worden.

Google beoordeelt je op mobiele geschiktheid!

Google let er ook op of je website geschikt is voor kleine schermpjes.

Als dat niet zo is, wordt hij namelijk er gebruiksonvriendelijk. Je moet dan telkens inzoomen om op een link te kunnen klikken omdat anders je vingers te groot of te dik zijn.

Niet echt handig.

Er zijn genoeg WordPress thema’s die je website automatisch mobile-friendly maken.

Zelf maak ik veel gebruik van Thrive Themes.

Als je hiermee een website in WordPress maakt weet je niet alleen zeker dat hij ook heel goed op mobiel te zien is.

Je weet ook zeker dat hij bloedsnel is (zie tip 17) én een top conversie heeft – conversie is dat mensen doorklikken.

Tip 17: Irriteer je bezoeker niet met. een. slome. website…

Heb je wel eens op een link geklikt in Google die er heel erg lang over deed om te laden?

En wat deed je toen?

Ik klik altijd terug naar Google (als ik er niet nog steeds in zit) en klik dan op de volgende link met een veelbelovende titel.

Een gemiste kans voor die eerste website natuurlijk, want die had er een bezoeker bij kunnen hebben.

Stel je voor dat dit jouw website was geweest en dat je op deze manier heel erg veel bezoekers niet op je website kunt ontvangen.

Alles voor elkaar en toch geen resultaat

Je mag dan alles voor elkaar hebben; Je hebt goede SEO teksten geschreven, je artikelen zijn mooi opgemaakt en ook kunnen mensen binnen je website lekker doorklikken op interne links.

Alles voor niets.

Want je krijgt nauwelijks bezoekers omdat je website zo’n lange laadtijd heeft!

Dit kan je op verschillende manieren oplossen of beter nog voorkomen:

  • Gebruik tip 9 uit dit artikel met betrekking tot je afbeeldingen
  • Maak gebruik van een snelle hostingpartij en schaal op in snelheid als je website groter groeit
  • Bij deze goede hostingpartij kan je gratis advies krijgen over welk pakket je het beste kan gebruiken

Ook Google merkt hetop als mensen snel weer wegklikken nadat ze op je website zijn gekomen.

Dit kan bijvoorbeeld doordat je website zo langzaam opent.

Je komt dan lager in de zoekresultaten te staan. Google weet als geen ander dat langzame websites een grote irritatie is voor de bezoeker.

Tip 18: Geef aan het einde altijd iets lekkers aan je bezoeker

Trakteer je bezoeker op iets lekkers aan het einde van je artikel.

Het is een gemiste kans als je hem de pagina laat verlaten zonder dat je hem tot actie over laat gaan.

Ik noem het iets lekkers omdat het niet alleen voor jou een gemiste kans is (je kan er geld mee verdienen) maar ook je bezoeker zit er met smart op te wachten.

Voorbeeld: Website over bloemen kweken

Stel je bezoeker heeft een compleet artikel doorgenomen over bloemen kweken.

Dat geeft dan toch aan dat diegene bovengemiddeld geïnteresseerd is in dit onderwerp?

Je helpt hem of haar er dan enorm mee om door te linken naar een boek over bloemen kweken, of een online cursus.

Diegene kan dan nóg meer erover leren en z’n skills op dat gebied nog verder uitbreiden.

Als jij dit doet door affiliate marketing, dan kan je er makkelijk geld mee verdienen.

SEO teksten schrijven – een voorbeeld

Ok, ik heb je nu een mooie lijst met tips gegeven over SEO teksten schijven.

Het kan zijn dat je nu wel veel geleerd hebt, maar er nog niet echt een goed beeld in de praktijk ervan hebt.

Misschien wil je graag een voorbeeld zien van een goede SEO tekst.

Laat ik dan dit artikel wat je nu leest als voorbeeld gebruiken:

  • Het zoekwoord waarop ik wil ranken is ‘SEO teksten schrijven’
  • Deze laat ik hier en daar terugkomen in titels en in de tekst zelf
  • Ik heb op de zoekterm ook aanvullingen gebruikt waar ook naar gezocht wordt + synoniemen
  • Verder heb ik minimaal één plaatje toegevoegd die de naam heeft van mijn hoofdzoekterm
  • Ook in de url komt mijn zoekterm terug
  • Ik heb een nieuwsgierig makende SEO titel gebruik
  • Ik heb een SEO tekst die lekker de diepte ingaat en mensen echt verder helpt
  • Ik heb gebruik genaakt van interne links
  • Etc. etc.

Ben ik dan zo geniaal?!

Natuurlijk is mijn tekst niet 100% optimaal.

Niemand weet namelijk wanneer een tekst volledig optimaal is voor Google en welke regels daar precies voor gehanteerd worden.

Ik weet wel dat mijn tips veel mensen kunnen helpen om goede online teksten te maken en hoger in Google te komen.

Het is gewoon een kwestie van veel oefenen en de bovengenoemde punten afvinken.

Zelf SEO teksten leren schrijven

SEO teksten leren schrijven doe je vooral door het veel te DOEN.

Je hebt nu veel tips van me gekregen hoe je dit kunt gaan oppakken, maar weten en doen zijn twee totaal verschillende zaken.

Ga dus aan de slag met je website en schrijf je eerste, tweede, tiende en honderdste blogartikel!

Hoe meer artijkelen je op je website krijgt, hoe beter je gevonden gaat worden op Google.

Daarbij moet je natuurlijk de kwaliteit van je artikelen niet uit het oog verliezen.

Waarde leveren aan je bezoekers blijft altijd op nummer één staan en niet het aantal artikelen wat je gepubliceerd hebt.

Goed scoren met je website én geld verdienen

Misschien vind je het fijn om helemaal aan de hand genomen te worden bij het opzetten van een goed lopend blog.

Artikelen waarmee je bezoekers krijgt die graag doorklikken en waar je geld mee verdient.

Je hoeft daarvoor niet eens zelf een product of dienst te hebben.

Zelfs als je wel zelf producten of diensten aanbied, kan je er daarnáást nog voor kiezen om naar producten van anderen door te linken.

Als je achter die producten staat en er ook nog eens geld mee verdient is dat toch win-win?

Van wie je nog veel meer kan leren

Iemand die je dit perfect kan uitleggen is Jacko Meijaard.

Lees zijn verhaal om er alles over te ontdekken.

Als je nog vragen aan mij hebt over SEO teksten schrijven dan hoor ik ze graag in de reacties hieronder!

Alles Leren Over Goede SEO Teksten?

Jacko Meijaard heeft een riant inkomen met zijn websites op basis van SEO en laat precies zien hoe hij dat doet. Klik hieronder om er direct alles over te weten te komen!

Over de auteur

Piet Hein

Hier op pietheinbouwkamp.nl deel ik mijn ervaringen met online ondernemen. De afgelopen jaren heb ik verschillende informatieproducten en websites gemaakt die nu iedere dag geld voor me verdienen. Ik ben getrouwd met Marije, vader van 4 en fanatiek kitesurfer. Lees hier meer over mijn verhaal.

Dit vind je vast ook interessant:

Conversie van je Website Verhogen? Een Praktische Conversie Optimalisatie Training

Domeinnaam kopen? Voorkom hoge uitgaven!

Een Domeinnaam Eigenaar Checken, Hoe Doe Je Dat?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Ontvang m'n Updates + Gratis Online Cursus Gids

Schrijf je in voor m'n updates over online ondernemen en ontvang direct de Online Cursus Gids als e-book, luisterboek en video. Heulemaal gratis.

>