21+ Tips om een verkooppagina te maken waarmee je binnenloopt

Online beweerd iedereen dat je een verkooppagina of salespage moet maken om je product te verkopen.

“Want een goede verkooppagina doet het werk voor jou, het enige wat je hoeft te doen is er bezoekers naar toe te sturen”.

Maar hoe kan het dan dat als je zó je best hebt gedaan, het tóch niet lukt om die verkopen op de automatische piloot binnen te slepen?

Je hebt zelfs nog gekeken naar verkooppagina’s van anderen!

Waarom lukt het hen wel en jou niet?

Wat doe je fout?

Wat zijn de ‘geheime ingrediënten’ van een goede salespage?

In dit artikel ga je er alles over lezen en meer. Zodat ook jij je ultieme verkooppagina kunt gaan opzetten – helemaal zelf!

Inhoud van dit artikel

Wat is een verkooppagina?

Een verkooppagina of salespage is een pagina op je website waar je bezoekers maar één ding kunnen DOEN.

Ja, ik schrijf ‘doen’ met hoofdletters omdat je op die pagina wilt dat je bezoekers actie ondernemen.

Het hoeft dus niet persé iets te zijn wat je verkoopt en direct geld mee verdient.

Je wilt ze overhalen om bijvoorbeeld:

  • Zich in te schrijven voor je mailinglijst
  • Contact met je op te nemen voor een opdracht
  • Hun pinpas pakken en geld naar je overmaken voor een product of dienst

Alles op je verkooppagina is gericht op één doel.

En niet op meerdere, zoals je straks ook zult zien in alle tips die ik je ga geven.

Waarom zou ik een verkooppagina maken?

Ja, waarom zou je een lange pagina gaan schrijven?

Je tijd besteden aan iets waar een complete strategie achter zit om je bezoeker op de automatische piloot iets te laten doen wat jij graag wilt? 😉

Daarom dus.

Grote e-maillijst

Hoe tof is het om te zien dat straks als vanzelf je e-maillijst zich steeds verder vult.

Zodat je in één keer heel veel mensen kunt bereiken die zich vrijwillig ingeschreven hebben om informatie van je te ontvangen – en dus heel erg ontvankelijk zijn.

Veel aanvragen

Of hoe fijn is het als mensen vanuit zichzelf contact met je opnemen omdat ze meer over je product of dienst willen weten.

Hoef je zelf geen koude belletjes meer te doen.

Of te netwerken… (Wat een vies woord is dat geworden!)

Veel verkopen

En hoe geweldig zou het zijn als je product of dienst zichzelf verkoopt – zonder dat je contact hoeft te hebben met je klant.

Iedereen die de pagina bezoekt wordt namelijk overtuigd door de content die er op staat.

Jij hoeft helemaal niets meer te doen!

Maar dit kost toch allemaal erg veel tijd?

Klopt, er kan best veel tijd in gaan zitten.

Bepaal voor jezelf eens hoeveel tijd je in verkoopgesprekken zou moeten steken voor één, twee of drie nieuwe klanten.

  • Je moet ze bellen om uit te leggen wat je product is en doet
  • Een groot deel van de mensen met wie je spreekt zal verloren tijd zijn
  • Als ze nog vragen hebben nemen ze weer contact met jou op via telefoon of mail
  • Als ze niet direct hebben gekocht moet je er nog een keer achteraan om bezwaren weg te nemen

Deze tijd steek je nu in een verkooppagina.

Eén keer, zodat je straks nauwelijks meer tijd aan deze klanten hoeft te besteden.

Klinkt goed he?! En dat is het ook.

Veel van mijn websites werken met uitgekiende verkooppagina’s. Dat is ook de reden waarom ik mijn geld kan verdienen terwijl ik zelf niet aan het werk ben.

Die verkooppagina’s doen al het werk!

Gratis Beginnersgids Voor Verkooppagina's

Bij Thrive Themes hebben ze een fantastische Verkooppagina-gids voor beginners die je gratis kan doornemen. Echte aanrader!

Voor wie zijn verkooppagina’s interessant?

Voor iedereen die geld wil verdienen via het internet.

Je hoeft dus niet eens een eigen product te hebben!

Want ook zonder product kan je:

  • Een e-maillijst opbouwen
  • Mensen overhalen om je te volgen op social media
  • Bezoekers doorsturen naar producten van anderen

Zelf heb ik bijvoorbeeld veel, heel veel geleerd van verkooppagina’s van goedlopende producten van anderen.

Je gaat je op den duur toch afvragen waarom mensen inderdaad zoveel geld uitgeven aan een informatieproduct, enkel op basis van een verkooppagina…

Uitsluitend verkooppagina’s op je website?

Er zijn mensen die zeggen dat IEDERE pagina op je website een verkooppagina moet zijn.

Je wilt immers altijd iets bereiken met de content die je op je website zet?

Zo ver wil ik persoonlijk niet gaan.

Afleiding die er niet toe doet moet je inderdaad zo veel mogelijk verwijderen. Hou altijd je bezoeker in gedachten, maak je website voor hém en niet voor jezelf.

21+ Tips om je eigen salespage te maken

Hieronder volgen vele tips voor het maken van een verkooppagina.

De eerste tip die ik je wil geven is dat je je gevoel moet uitschakelen.

Het gaat er om wat werkt.

Ik ben al zo veel superlelijke verkooppagina’s tegen gekomen die echt kneitergoed hun werk deden.

Blijkbaar kijkt een potentiële klant anders naar een verkooppagina als de verkoper zelf!

Tip 1: Wees hard voor jezelf én je bezoeker

Het liefst wil je beginnen met waarom je lezer moet doen wat jij wilt.

Jij hebt de beste gratis weggever van iedereen!

Het zit echt superhandig in elkaar en het leest heerlijk weg…

Toch is dat niet wat je bezoeker wil horen. Hierin moet je echt jezelf temperen en kijken naar wat hij wil.

Wat wil je bezoeker?

Hij wil horen dat je hem begrijpt, dat hij bij iemand terecht is gekomen die weet met welke problemen hij zit.

En dat kan alleen maar door op het zelfde niveau als hem te gaan zitten.

‘Levelen’ noemen ze dat.

Bij een kind doe je dat door te spreken over wat hem bezig houd. Je laat zien dat je het kind begrijpt. Bijvoorbeeld door te vragen of hij die ene kinderfilm al heeft gezien.

Bij je bezoeker doe je dat door het over zijn pijn te hebben.

Dat is wat hem bezighoud op het moment dat hij je verkooppagina leest.

Hij heeft een probleem, een pijnpunt, en jij hebt daarvoor de oplossing als het goed is.

Hoe je het pijnpunt van je bezoeker raakt

Een goede manier om dit te doen is door je eigen verhaal of die van een eerdere klant te vertellen.

Vertel dat je niet meer wist hoe je verder moest, dat je er ’s nachts van wakker lag en dat je bang was dat het je veel geld ging kosten, bijvoorbeeld.

Door er een verhaal van te maken en daarin veel details te vertellen zal het nog veel meer binnenkomen bij de lezer.

Hij zal zich begrepen voelen.

Maak hierin overigens nog géén bruggetje naar je oplossing.

Dit is slechts het begin 😉

Tip 2: Laat je bezoeker in de toekomst kijken

Als je bezoeker weet dat je hem begrijpt, is het tijd om hem te laten zien dat het ook anders kan.

Dit kun je doen door je eigen ervaring te vertellen over hoe je situatie nu is (ná het toepassen van je oplossing, waar je nog steeds niet op ingaat).

Wat vaak nóg beter werkt is het vertellen van ervaringen van huidige klanten.

Hoe succesvol ze nu zijn met je product, wat het voor ze heeft betekend.

Het mooiste is als je nu plezierige punten kunt noemen die in verband staan met de problemen die je eerder noemde.

Geef hem een glazen bol

Noem geen punten waar je in je pijn-verhaal helemaal niet over gesproken hebt dat het een probleem was.

Gebruik hier echte verhalen, van jezelf of van je klanten.

Als je hier gaat lopen ‘faken’, dan zullen je bezoekers dit snel genoeg doorhebben en afhaken.

Dus als je eerst verteld hebt dat je ergens wakker van lag, kan je nu vertellen dat je weer heerlijk slapen kan.

Waar je eerder bang was dat iets je veel te veel geld ging kosten, ben je nu in control en weet je zeker dat het niet buiten je budget gaat.

Iemand die zijn stropdas aan het strikken is

Tip 3: Maak de brug tussen pijn en toekomst

Eerst heb je verteld over de pijn van je bezoeker, je bent op het zelfde ‘level’ gaan zitten als je bezoeker.

Toen vertelde je dat het ook heel anders kan, je hebt hem een blik in de toekomst gegeven door voorbeeld van jezelf of anderen.

Nu ga je hem vertellen hoe ook hij daar kan komen.

Het is vaak erg overtuigend als je je eigen verhaal hier gaat afmaken.

Hoe je er achter gekomen bent dat dit werkt en hoe dit voor jou heeft gewerkt.

Waarom helpt juist jouw product?

Vertel ook wat je product vooral niet is – bijvoorbeeld door een product van de concurrentie te beschrijven, maar ik zou geen namen noemen.

Zo kan je laten zien waarom jouw product anders is.

Laat naar voren komen waarom jij de aangewezen persoon bent om ze hierbij te helpen.

Dus door je ervaring te vertellen hoe je het voor jezelf hebt opgelost.

Maar bijvoorbeeld ook door te laten zien dat je al wat langer meegaat als het om dit probleem gaat.

Je bent er bijvoorbeeld door de jaren heen meerdere malen tegenaan gelopen en hebt nu eindelijk de code gekraakt. Je bezoeker kan al die jaren van fouten maken nu overslaan.

Tip 4: Het draait niet om jou maar om je bezoeker

Ga nu in op de voordelen die je product heeft voor je nieuwe klant.

En dan is het niet echt een voordeel dat een e-book meer dan 100 pagina’s heeft, hoewel je het best mag noemen.

Het gaat er om wat je bezoeker hier uiteindelijk mee gaat bereiken.

Niet zozeer om de specificaties ervan.

Schrijf in uiteindelijke voordelen

Als je een e-book hebt gemaakt over de juiste manier van het knippen van je heg, dan is het uiteindelijke voordeel niet een rechte heg.

De uiteindelijke voordelen zijn:

  • De tuin zal er veel kunstiger en meer symmetrisch uit gaan zien
  • Hij zal veel meer kunnen genieten van z’n tuin terwijl hij aan het barbecuen is
  • Ook zullen toevallige voorbijgangers, vrienden en familie zich verbazen over de geweldige tuin die hij heeft weten te creëren

Voel je dat het verder gaat dan enkel zomaar een voordeel?

Voorbeelden van uiteindelijke voordelen

Het gaat om het benoemen van wat mensen écht willen, zoals:

  • Voldoening
  • Aandacht
  • Geld (verdienen of besparen)
  • Tijd (beter besteden of overhouden)

Het benoemen van de voordelen van je product zal een veel gelezen gedeelte van de pagina zijn.

Zorg dus dat je hier voldoende aandacht aan besteed.

De details die je salespage af maken

Het grootste gedeelte van je verkoopverhaal is nu klaar.

Er zijn echter nog een aantal ‘kleine’ details die je niet over het hoofd mag zien.

Ze zullen helpen om je bezoeker te overtuigen en nog meer bezwaren weg te nemen.

Zeker niet iets om maar achterwege te laten dus!

Gratis Beginnersgids Voor Verkooppagina's

Bij Thrive Themes hebben ze een fantastische Verkooppagina-gids voor beginners die je gratis kan doornemen. Echte aanrader!

Tip 5: Kom met een titel die je lezer de pagina intrekt

De titel boven je pagina is vaak het eerste wat men ziet als ze op je verkooppagina komen.

Je moet hiermee je lezer enorm nieuwsgierig maken en bij ‘de kladden pakken’.

Wat heel erg goed werkt is dat je enkele voordelen in je titel noemt en het grootste bezwaar al direct wegneemt.

Voorbeeld titel

Om het voorbeeld van een e-book over heggen knippen er weer bij te pakken:

“De beste manier om een heg te krijgen die perfect symmetrisch is, je buren en vrienden jaloers maakt en je iedere keer voldoening geeft als je er naar kijkt, zónder dat je hem iedere dag met een nagelschaartje bij hoeft te werken”.

Misschien klinkt dit wat overdreven, maar als het goed is weet jij wat de grootste nachtmerrie van je klanten is.

Tip 6: Voorkom alle afleiding op de pagina

Op een verkooppagina wil je graag dat mensen iets kopen, of bijvoorbeeld zich inschrijven.

Wat je moet voorkomen is dat je bezoeker ook nog andere dingen kan doen, zoals naar je homepagina of blog gaan.

Het geeft alleen maar keuzestress en ook heb je daarmee een kans gecreëerd dat je bezoeker iets anders doet dan wat jij wilt.

Verwijder dus alle links op deze pagina die naar een andere plek op je website verwijzen (of erger nog, daarbuiten), behalve de link of knop naar waar ze je product kunnen aanschaffen.

Tip 7: Vraag maar om 1 actie op de hele pagina

In tip 6 ging het over het achterwege laten van afleiding, in deze tip gaat het over keuzestress.

Geef je bezoeker op de hele pagina maar 1 actie om uit te voeren.

Je kunt dit wel telkens net even weer anders verwoorden op verschillende knoppen.

Voorkom keuzestress

De enige uitzondering op deze regel is dat je bezoeker mag kiezen tussen in één keer betalen of in termijnen.

Of, als het bijvoorbeeld om een e-book gaat, het e-book mét of zónder fysiek boek thuisgestuurd.

Maar daar zou ik het echt bij laten.

Hoe meer keuzes iemand voor z’n kiezen krijgt, hoe meer kans je hebt dat er getwijfeld wordt. Twijfel betekend moeite doen, en dat kan resulteren in niets doen.

Tip 8: Gebruik multimedia

Maak niet alleen gebruik van tekst, maar ook van afbeeldingen en video’s.

Het maakt je verkooppagina veel levendiger en fijner om door te nemen.

Daarnaast is de één ontvankelijker voor tekst, terwijl de ander veel liever informatie tot zich neemt door het bekijken van een video.

Als je afbeeldingen gebruikt, zorg dan wel voor professionele afbeeldingen.

Dus geen zelfgemaakt foto’s die eigenlijk net iets te donker zijn.

Tip 9: Laat je bezoeker niet ontsnappen via Youtube

Ga je video’s gebruiken, embed ze dan in ieder geval op je pagina, zodat ze vanaf je verkooppagina bekeken kunnen worden.

Daarbij moet je aan het einde van de video geen keuze geven om ook andere gerelateerde video’s te bekijken.

Doe je dit wel en ze klikken hier op, dan gaan ze automatisch naar YouTube en ben jij je bezoeker kwijt.

Het liefst is het einde van de video een tekst waarin staat wat de vervolgstap is die je bezoeker moet uitvoeren.

Mocht je dit niet lukken, laat het beeld dan op zwart staan.

Tip 10: Maak het persoonlijk

Spreek je lezer aan met je en jij, of in heel enkele gevallen met u.

Schrijf zoals je spreekt, dan wordt het een verhaal waar men graag meer van wil weten.

Schrijf ook over persoonlijke dingen, mits ze passen bij het product. Mensen lezen graag over moeilijkheden van anderen en hoe ze daar uit zijn gekomen.

Een man die achter zijn laptop een verkooppagina maakt

Tip 11: Neem tot op het laatste moment twijfels weg

Ook onder aan de pagina kan je nog de laatste twijfels wegnemen die je bezoeker heeft.

Dit doe je door daar de ‘veel gestelde vragen’ (FAQ) neer te zetten.

Het maakt daarbij niet zo veel uit of je sommige zaken al aangestipt hebt in de rest van de salespage. Er zijn namelijk niet veel mensen die de complete pagina lezen.

Denk aan vragen als:

  • Voor wie is dit product?
  • Kan ik ook mijn geld terug krijgen als ik mij bedenk?
  • Zijn er ook verzendkosten aan verbonden?
  • Is het in- of exclusief btw?
  • Waarom is de prijs zo laag?
  • Waarom zou ik dit van jou kopen?
  • Hoe snel ontvang ik het product?
  • Etc.

Tip 12: Zorg voor duidelijke vervolgstappen

Geef duidelijk aan wat je wilt dat je bezoeker doet.

Dit betekend opvallende knoppen, ofwel call to action buttons.

Gebruik hiervoor een afwijkende kleur, bijvoorbeeld groene knoppen doen het vaak goed.

Hiervoor ka je teksten gebruiken als:

  • Ja, ik wil een perfecte heg/website/administratie!
  • Nu bestellen
  • Direct toegang

Tip 13: Maak de pagina scanbaar

Soms kom ik verkooppagina’s tegen die letterlijk per voordeel van het product een kop hebben.

Mensen die dus alleen maar de koppen lezen weten precies waar de pagina over gaat en komen zo ook achter de belangrijkste informatie.

Schrijf je pagina dus voor de koppensnellers.

Per kop kan je dan dieper op het onderwerp ingaan. Je weet dan zeker dat je de goede zaken op je verkooppagina hebt staan.

Tip 14: Geef je lezer lucht tijdens het lezen

Niets is afschrikwekkender dan grote lappen tekst achter elkaar.

Grote tekstblokken zorgen er voor dat je minder zin krijgt om te lezen wat er staat.

Dit kun je voorkomen door:

  • Veel gebruik te maken van witregels in je tekst
  • Regelmatig af te wisselen met plaatjes
  • Verschillende achtergrondkleuren (doe dit heel subtiel, maak er geen kermisattractie van)
  • Opsommingen te maken met bullets of streepjes ervoor

Het geheel wordt er een stuk overzichtelijker en luchtiger van.

Tip 15: Splittest je verkooppagina

Maak een eerste versie van je verkooppagina en kopieer hem daarna direct.

Wijzig een heel klein dingetje op de gekopieerde versie, zoals de titel van de pagina.

Gebruik nu een tool waarbij automatisch de helft van de bezoekers naar de ene, en de andere helft van de bezoekers naar de andere verkooppagina worden gestuurd.

Doe dit wel lang genoeg, want een test met maar 25 bezoekers zegt natuurlijk niet zo veel.

Zo voer je een goede splittest uit

Laat de test doorlopen tot er minimaal een paar duizend bezoekers op beide pagina’s zijn geweest.

Een goede tool die je hiervoor kunt gebruiken is Thrive Optimize.

Hierin kan je bijvoorbeeld makkelijk instellen tot hoe lang de test moet doorlopen (aantal bezoekers of in tijd) en dat automatisch de winnende pagina gebruikt moet worden.

Dat heet ook wel ‘set and forget’.

Daarnaast kan je met deze plugin precies zien welke tests je in het verleden hebt uitgevoerd zodat je weet hoe je tot een bepaalde winnende pagina bent gekomen.

Tip 16: Maak gebruik van tevreden klanten

Niets is zo overtuigend voor nieuwe klanten als bestaande klanten die je product al met tevredenheid hebben gebruikt.

Ze gebruiken woorden die precies op het niveau zitten van je potentiële klant en het zijn ervaringen uit de praktijk.

Zorg dus dat je deze gebruikerservaringen verzamelt.

Dit kan op de volgende manieren:

  • Je neemt hun ervaring op video op, bijvoorbeeld als interview
  • Je laat ze een foto maken met het product in de hand en een blij gezicht
  • Je laat ze een stukje schrijven en herschrijft dit met goedkeuring van de klant

Deze content kan je dan weer gebruiken op je verkooppagina.

Tip 17: Doe een onweerstaanbaar aanbod

Vooral als je een informatieproduct verkoopt, kan je je eigen prijs bedenken.

Het is dan slim om gebruik te maken van een hoge korting, zoals 50%.

Laat daarbij ook het originele bedrag zien en streep het door: Van €197,-  voor slechts €97,-

Ook als je iets gratis weggeeft is het slim om de originele prijs van het product weer te geven. Daarmee laat je zien wat de waarde in geld is van het gratis product.

Gratis Beginnersgids Voor Verkooppagina's

Bij Thrive Themes hebben ze een fantastische Verkooppagina-gids voor beginners die je gratis kan doornemen. Echte aanrader!

Tip 18: Mensen zijn gek op bonussen!

Je kan je aanbod nog onweerstaanbaarder maken door het toevoegen van gratis waardevolle bonussen.

Ook hierbij is het slim om de waarde van de bonus in geld uit te drukken.

Bij het bedenken van bonussen moet je een beetje creatief zijn, het mooiste is als je minstens 2 bonussen kan toevoegen.

Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een gratis persoonlijk adviesgesprek via telefoon of skype t.w.v €97,-
  • Toegang tot een besloten Facebook groep met gelijkgestemden t.w.v €47,-
  • Een e-book over een gerelateerd onderwerp t.w.v €37,-
  • Een videocursus waarin de grootste valkuilen voorkomen worden t.w.v €147,-
  • Geluidsbestanden of video’s van interviews met experts over het onderwerp t.w.v €197,-
  • Casestudie t.w.v €47,-
  • E-mail coaching van een paar maanden t.w.v €247,-

Tel dan de oorspronkelijke prijs van het product en de prijzen van bonussen bij elkaar op en laat zen wat het totaal bedrag is.

Echter hoeft de lezer dit niet te betalen, nee ze krijgen dit ALLEMAAL voor slechts €97,-

Voel je ‘em?

Tip 19: Maak gebruik van schaarste

Veel mensen hebben een beetje hulp nodig om te beslissen of ze echt iets willen of niet.

Het werkt dan heel erg goed om te vertellen dat een aanbod slechts tijdelijk geldig is.

Omdat men bang is de boot mis te lopen, zal men sneller overgaan tot aankoop.

Dit kan je bijvoorbeeld doen door:

  • Je product alleen maar voor een bepaalde tijd aan te bieden (dit kan je natuurlijk een paar keer per jaar herhalen, het moet wel echt zo zijn)
  • Gebruik te maken van de prijsstrategie dat hoe meer mensen kopen, hoe hoger de prijs gaat worden
  • Te zeggen dat je voor een bonus als persoonlijke begeleiding slechts 1 uur per week beschikbaar hebt

Tip 20: Geef een garantie die alle restjes twijfel wegneemt

Wees niet bang om een niet-goed-geld-terug garantie te geven.

30 dagen is heel gebruikelijk, maar er zijn er ook die 14 of zelfs 60 dagen aanhouden. Zonder verdere vragen te stellen.

Daarmee geef je aan dat je achter je product staat.

Ben je toch bang dat veel mensen terug zullen komen? Dan is je product inderdaad niet goed genoeg.

Ben je bang dat mensen de informatie eerst gebruiken of eventueel opslaan en vervolgens hun geld terug vragen?

Als jouw aanbod echt onweerstaanbaar is, dan zijn ze overweldigt door de vele waarde die ze krijgen.

Ze zullen het een koopje vinden.

Denk niet vanuit angst of verlies

Daarnaast is het nog een keer zo dat de meeste mensen na aankoop niet meer terugdenken aan wat ze er aan hebben uitgegeven. Ze zijn bezig met het product zelf.

Tot slot moet je niet denken vanuit angst, maar vanuit mogelijkheden.

Wat als je hierdoor veel meer verkoopt en maar een enkeling zijn geld terug vraagt?

Tip 21: Geef een veilig gevoel tot in detail

Laat je bezoeker weten dat ze veilig kunnen betalen door keurmerken of andere tekentjes te laten zien.

Bijvoorbeeld een veilig betalen webshop keurmerk.

Of afbeeldingen van de betaalmethoden die gebruikt kunnen worden zoals iDeal, PayPal en Bancontact.

Zet onder een CTA button dat je het abonnement (als je dat verkoopt) op ieder moment kan stopzetten.

Ondanks alles werkt mijn verkooppagina NIET!

Misschien heb je alle tips opgevolgd en heb je alles volgens het boekje gedaan, en verkoop je toch vrijwel niets.

Of je krijgt bijna geen inschrijvers op je e-maillijst.

En dat terwijl je toch duidelijk in Google Analytics ziet dat er veel bezoekers op je verkooppagina komen…

Wat is er aan de hand?!

Het kan dan aan verschillende zaken liggen:

  • Je bezoekers hebben niet het idee dat het product op de verkooppagina hen gaat helpen
  • Ze willen niet voor de oplossing van het probleem betalen
  • De behoefte om het probleem opgelost te krijgen is niet groot genoeg
  • Ze vinden de prijs te hoog, of misschien wel te laag
  • Je komt niet goed genoeg bij ze binnen met je verhaal
  • Ze zijn er niet van overtuigd dat jij degene bent die ze hierbij kan helpen
  • Omdat je niet laat zien dat je een expert bent
  • Of omdat je niet laat zien dat je al vele anderen er mee geholpen hebt
  • Je hebt veel spelfouten in je teksten staan en zinnen lopen niet lekker
  • De pagina is onoverzichtelijk
  • Als mensen op een button klikken gebeurd er niks
  • Als mensen willen afrekenen loopt dit vast of het is onlogisch
  • Bij het afrekenen krijgen bezoekers allerlei afleiding waardoor ze nog weer wegklikken (pop-ups, menuknoppen, sidebar)

Het is dus niet zomaar even gedaan, zo’n verkooppagina.

Laat je ook niet direct uit het veld slaan als het niet in één keer lukt, want de beloning is groot als het wél lukt.

Hoe je de grootste valkuilen direct verhelpt

Waar echt heel veel tijd aan besteed (of eigenlijk; verknoeid) wordt zijn vaak de kleine dingetjes op een verkooppagina:

  • Dat alles er gelikt uit ziet
  • Dat je een mooi design hebt
  • Dat de afbeedlingen en video’s goed uitgelijnd zijn
  • Dat ook alles op mobiel en tablet mooi en goed te zien is

En dat terwijl je je vooral moet focussen op de content.

Dát is wat uiteindelijk je lezers moet overtuigen.

Zelf gebruik ik daarom de pagina-builder van Thrive Themes: Thrive Architect.

Hierin staan hele mooie templates die je zo over kan nemen, kan wijzigen en uitbreiden met je eigen teksten, afbeeldingen en video’s.

Heb je nog vragen over het maken van je verkooppagina of salespage?

Schroom niet hieronder je vraag te stellen of contact met me op te nemen!

Ontdekken Hoe Je Werkende

Verkooppagina's Maakt?

Bekijk dan direct deze video van Thrive Themes. Ze hebben een plugin waarmee je jezelf een designer waant, maar dan zonder moeilijke code 😉

Piet Hein
 

Ik verdien geld met verschillende websites. Omdat ik dit fantastisch vind deel ik mijn ervaringen met je. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust hieronder. Wil je ook geld verdienen met een website? Ontdek hoe ik er mee begonnen ben, klik hier!

>