Conversie van je Website Verhogen? Een Praktische Conversie Optimalisatie Training

Datum: 09/07/2020 | Reacties: 0

Direct mee beginnen!

Als je een website maakt die geld voor je moet gaan verdienen, is het slim om direct vanaf het begin de conversie van je website te verhogen. 'Conversie optimalisatie’ is misschien een lastige term als je hier voor het eerst induikt, maar het is helemaal niet ingewikkeld. Veel ervan is het gebruiken van je boerenverstand 😉

In deze video geef ik je conversie optimalisatie tips voor jou als beginnende Website Money Maker, een praktische en beknopte conversie optimalisatie training zeg maar.

Belangrijke links:

Thrive Architect: https://phb.nu/ta

Wat is conversie optimalisatie?

De conversie van je website en iedere pagina en eigenlijk alle content die je maakt is niets anders dan een bezoeker een actie laten uitvoeren. Of het nou gaat om verder lezen, klikken, een formulier invullen of een aankoop doen (wat overigens altijd met klikken en gegevens invoeren te maken heeft).

Het is handig als je hierbij het proces van je bezoeker in gedachten houdt. Waar komt hij of zij vandaan en waar wil je dat hij of zij naartoe gaat? In het kort kan dit het proces voor je website zijn:

  1. Bezoeker zoekt in Google
  2. Er komen veel verschillende zoekresultaten tevoorschijn
  3. Een pagina van jouw website staat tussen de zoekresultaten
  4. Bezoeker klikt op de link naar jouw pagina
  5. Bezoeker komt op jouw pagina
  6. Bezoeker neemt de content op jouw pagina door
  7. Bezoeker klikt door naar een product wat je aanbied (eigen product, affiliate product, gratis weggever etc.)
  8. En op de nieuwe pagina begin het opnieuw

De eerste paar stappen hebben te maken met SEO, optimalisatie voor de zoekmachines. Als jij je SEO op orde hebt, komt jouw website snel tevoorschijn in de zoekresultaten. Maar ook dan heb je er invloed op of iemand wel of niet klikt op je link, want wat heb je daar beschreven? Welke afbeelding heb je gebruikt? Heeft het te maken met de zoekintentie van de bezoeker of is het helemaal niet aantrekkelijk om er op te klikken?

Van zoekmachine naar je website

Al deze principes die al in de zoekmachine gelden kan je ook doortrekken op je website. Als het gelukt is om je bezoeker vanuit Google (of een online advertentie of Social Media) op je website te krijgen, dan begint je website conversie.

De belangrijkste pagina’s op je website zijn:

  • De pagina’s waarop je artikelen staan
  • Je homepagina
  • En de pagina of pop-up van je gratis weggever

De artikelen of blogberichten zorgen er namelijk voor dat je überhaupt bezoekers op je website krijgt, dat is voor het grootste gedeelte waar de content van je website staat. Het zijn ook de pagina’s die de meeste bezoekers als eerste onder ogen krijgen.

Verder kijken bezoekers vaak als vervolgstap even op de homepage om te zien met welke website ze precies te maken hebben en wat er allemaal nog meer op die website te halen valt. (Je homepage is vaak niet het eerste waar ze op terechtkomen vanuit Google).

Tot slot is het een goede zet om vanaf het begin al te werken met het verzamelen van e-mailadressen van bezoekers omdat het een enorme boost kan geven aan de inkomsten die je website voor je kan genereren. Dit kan je doen door een pagina of pop-up te maken waarop je iets gratis weggeeft in ruil voor een e-mailadres.

Conversie optimalisatie tips voor je artikelen pagina’s:

Ten eerste is het belangrijk dat je content van hoge kwaliteit is. Het moet dus interessant genoeg zijn om te lezen. Anders heb je grote kans dat je bezoeker snel afhaakt en de pagina weer verlaat.

Daaropvolgend is het van belang dat het er aantrekkelijk uitziet. Dit betekend onder meer een goede mate van afwisseling tussen tekst en witregels, voldoende aantrekkelijke tussenkoppen, hier en daar wat kleur (bijvoorbeeld in de vorm van een afbeelding) maar ook weer geen overdaad aan kleur.

Tot slot is het belangrijk om in ieder geval onder aan de pagina een call to action te hebben: Je roept je bezoeker op een vervolgstap te doen. Dit kan in de vorm van een tekstlink, of door een knop of een combinatie van beide in een opvallend vlak.

Conversie optimalisatie tips voor je home pagina:

Start je homepagina met een duidelijke call to action: Het belangrijkste wat je bezoeker volgens jou moet doen op je website.Geef daaronder andere mogelijkheden op je website om je bezoeker te laten zien wat ze er allemaal nog meer kunnen halen. Sluit tenslotte je homepage ook weer af met een duidelijke call to action, dus onderaan de pagina.

Conversie optimalisatie tips voor je gratis weggever pagina:

Voorkom zo veel mogelijk afleiding, je bezoeker moet helemaal gefocust zijn op wat’ie krijgt en het invullen van het e-mailadres. Zorg daarom voor een aantrekkelijke titel en beschrijving met een goede mix van eigenschappen en voordelen. Tot slot moet het eenvoudig voor je bezoeker zijn om het e-mailadres in te vullen en op de verzendknop te klikken.

Heb je nog vragen over het verhogen van de conversie op je website? Stel ze gerust hieronder!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

over Piet hein

Hier op pietheinbouwkamp.nl deel ik mijn ervaringen met online ondernemen. De afgelopen jaren heb ik verschillende informatieproducten en websites gemaakt die nu iedere dag geld voor me verdienen. Ik ben getrouwd met Marije, vader van 4 en fanatiek kitesurfer. Lees hier meer over mijn verhaal.​

Dit vind je vast ook interessant:

Domeinnaam kopen? Voorkom hoge uitgaven!

Een Domeinnaam Eigenaar Checken, Hoe Doe Je Dat?

Ontvang m'n Updates + Gratis Online Cursus Gids

Schrijf je in voor m'n updates over online ondernemen en ontvang direct de Online Cursus Gids als e-book, luisterboek en video. Heulemaal gratis.

>