Marktonderzoek Doen Voor Een Website Die Geld Moet Verdienen

Datum: 03/07/2020 | Reacties: 0

Marktonderzoek voor een succesvolle website

In een vorige video heb ik het gehad over hoe je je niche kan kiezen. Maar misschien wil je extra zekerheid om te weten of mensen wel op zoek zijn naar de informatie waar je het over wilt gaan hebben op je website. 

Deze extra zekerheid kan je krijgen door marktonderzoek te doen. Dat is namelijk het fundament voor een succesvolle website die geld voor je verdient; Mensen moeten op zoek zijn naar wat je verkoopt. In eerste instantie ‘verkoop’ je de inhoud van je content, je prijst dat aan in zoekmachines zoals Google en Youtube. Er moet dus vraag zijn naar de inhoud van je content.

Daardoor krijg je bezoekers op je website.

Vervolgens kan je in en door die content mensen doorsturen naar het volgende station waar bijvoorbeeld iets wordt verkocht. Maar hoe doe je marktonderzoek? En waar moet je op letten tijdens het marktonderzoeksproces?

Waarom bezoekers zo belangrijk zijn

De motor van een website die geld voor je verdient zijn bezoekers. Zonder bezoekers geen mensen die producten kopen. Nu kan je de straat op gaan om mensen te vertellen dat ze naar je website moeten gaan om iets over jouw Niche te leren. Of je gaat online adverteren en er op die manier achter komen of mensen wel of niet geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Toch is de intentie van bezoekers die jouw website ‘onder hun neus gedrukt hebben gekregen’ toch anders dan bezoekers die uit zichzelf op zoek waren naar bepaalde informatie en daardoor op jouw website terecht kwamen.

Wat mij betreft kan je daarom het beste je marktonderzoek uitvoeren door op zoek te gaan naar zoekwoorden en zoektermen in jouw niche. Je kan dan ook direct zien hoeveel mensen er op zoek zijn. Deze zoekwoorden zijn namelijk de afgelopen jaren door echte mensen zelf in Google ingetypt. Echte mensen met echte Euro’s 😉

Er is echter wel een ‘Maar’.

Staar je niet helemaal blind op zoekvolume – het aantal mensen dat per maand op zoek is naar een zoekterm. Want misschien kan je in je tekst wel doorlinken naar iets waar je veel geld mee verdient per verkoop. Je hoeft dan helemaal niet veel verkopen te doen om veel te verdienen en daarom niet veel bezoekers te hebben.

De juist domeinnaam kiezen

Daarnaast is het slim om een domeinnaam te kiezen die overkoepelend is aan je niche. Mocht je op den duur over alle zoektermen content hebben gemaakt in je niche, dan kan je beginnen met een aanverwante niche die nog prima binnen je domeinnaam past om zo aan kruisbestuiving te doen 😉

Zoekvolume zegt dus zeker niet altijd alles. Het is meer een indicatie dát er mensen geïnteresseerd zijn in je topic.

Een marktonderzoek uitvoeren voor je website hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, ik zal je er van A tot Z doorheen leiden in deze video.

Mocht je nog vragen hebben over het doen van marktonderzoek en het kiezen van je niche, stel ze dan gerust hieronder!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

over Piet hein

Hier op pietheinbouwkamp.nl deel ik mijn ervaringen met online ondernemen. De afgelopen jaren heb ik verschillende informatieproducten en websites gemaakt die nu iedere dag geld voor me verdienen. Ik ben getrouwd met Marije, vader van 4 en fanatiek kitesurfer. Lees hier meer over mijn verhaal.

Dit vind je vast ook interessant:

Conversie van je Website Verhogen? Een Praktische Conversie Optimalisatie Training

Domeinnaam kopen? Voorkom hoge uitgaven!

Ontvang m'n Updates + Gratis Online Cursus Gids

Schrijf je in voor m'n updates over online ondernemen en ontvang direct de Online Cursus Gids als e-book, luisterboek en video. Heulemaal gratis.

>